D.P. Sidorenko | Вестник Российского нового университета

D.P. Sidorenko

Эмпирический анализ структуры социального «Я» школьников

Title: 
An empirical analysis of the structure of social students
Год/Year: 
2018
№: 
1
Начальная страница/First page: 
42
Краткое описание: 
Рассмотрен эмпирический анализ структуры социального «Я» школьников, в частности его корреляционная разновидность. Показателем становления изучаемого феномена является его структурирование – дифференциация и интеграция. Эмпирически выявлены психологические особенности внутри- и межкомпонентных связей в структуре социального «Я» и возрастной динамики становления социального «Я» в различных выборках школьников. Показана вариабельность содержательных характеристик проявления показателей структуры социального «Я» современных школьников.
Short description: 
The article is devoted to the empirical analysis of the structure of “I” students (n = 192). As a method of studying the structure of social “I” students was used correlation analysis. The rate of formation of the studied phenomenon is its structuring – differentiation and integration. The empirically identified psychological peculiarities of intra – and inter – pillar linkages in the structure of social I and age dynamics of formation of social I in various samples of students. Shown substantial variability of the characteristics of the manifestation of indicators of the structure of social I modern school.

Эмпирические параметры социального Я подростков

Title: 
The empirical parameters of teenagersʼ social I
Год/Year: 
2017
Начальная страница/First page: 
13
Краткое описание: 
В статье представлена система эмпирических параметров структуры социального Я современных подростков. Модель позволяет исследовать возрастные и гендерные различия, динамику становления и функции социального Я современных подростков. Названы функциональные характеристики системы социального Я подростков.
Short description: 
The article presents a system of empirical parameters for models of social I structure at modern teenagers. The model allows to investigate the age and gender differences, the dynamics of formation of social I at modern teenagers and its functions. The functional characteristics of the social I system at teenagers are named.
Subscribe to RSS - D.P. Sidorenko