O.I. Dranko

Использование метода «затраты-эффект» для повышения коэффициента загрузки аудиторий вуза

Title: 
Use of “costs – effectiveness” method for increasing university classrooms’ load coefficient
Год/Year: 
2016
№: 
4
Начальная страница/First page: 
43
Краткое описание: 
В работе показано использование метода «затраты – эффект» для повышения коэффициента загрузки аудиторий и увеличения эффективности управления экономикой вуза. Разработан алгоритм измерения загруженности аудиторий. Приведены расчеты на примере модельного вуза.
Short description: 
This paper is divoted to the use of the “costs – effectiveness” method for the increase in coefficient of availability of audiences and increase in effective management of economics of the higher education institute. The algorithm of the dimension the audiences’ availability is developed. The calculations on the example of model university are given.

Двухуровневая оценка маржинального дохода вуза

Title: 
Two-tiers evaluation of higher school marginal income
Год/Year: 
2016
Начальная страница/First page: 
33
Краткое описание: 
В статье разработана методика по поддержке принятия управленческих решений в отношении учебных программ пилотного вуза. Для учета управления экономикой вуза и оценки достаточности финансового обеспечения деятельности учебных и других программ и использования имущества вводятся показатели маржинальной прибыли: «Маржинальная прибыль 1», покрывающая прямые расходы по учебным программам и НИОКР и другим текущим расходам, и «Маржинальная прибыль 2», дополнительно покрывающая расходы на содержание имущества. Приведены расчеты маржинальной прибыли для пилотного вуза.
Short description: 
The paper develops a method to support management decision-making in respect of pilot training programs of the university. To account for the economic management of the university and assess the adequacy of financial provision of educational and other programs, and the use of property, here are introduced the figures of contribution margin “Marginal profit 1” covering the direct costs of training programs and research and development and other operating costs, and “Marginal profit 2” additionally covering the cost of maintaining the property. Calculations of the contribution margin for the pilot university are presented.
Subscribe to RSS - O.I. Dranko