Мотева Н.В.

Эмоциональная модальность педагога как основа профессиональной деятельности

Title: 
Emotional Modality of a Teacher as a Basis for Professional Activity
Год/Year: 
2019
Начальная страница/First page: 
45
Краткое описание: 
Рассматривается основное содержание понятия «эмоциональная модальность», выявляется ее специфика у педагогов начальных классов. Концентрируется внимание на понимании и принятии педагогом своих индивидуальных особенностей при взаимодействии с учащимися. Представлены результаты эмпирического исследования эмоциональной модальности педагогов начальных классов. Делается вывод о необходимости создания общественных условий для самосовершенствования учителей при помощи психолого-педагогических разработок.
Short description: 
The main content of the concept of “emotional modality” is considered, its specificity is revealed among primary school teachers. The focus is on the understanding and acceptance by a teacher of their individual characteristics when interacting with students. The results of an empirical study of the emotional modality of primary school teachers are presented. The conclusion is made about the need to create social conditions for the self-improvement of teachers with the help of psychological and pedagogical developments.
Subscribe to RSS - Мотева Н.В.